Ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży odbywają się niezależnie od cyklicznych spotkań grupowych. Realizowane są co tydzień, najczęściej w środę o godzinie 16 i 17. Prowadzone są przez położną lub fizjoterapeutkę.

Położna skupia się szczególnie na ćwiczeniach przygotowujących do porodu fizjologicznego. Bardzo ważna jest nauka właściwego oddychania w poszczególnych etapach porodu oraz nauka relaksacji w przerwach pomiędzy skurczami macicy. Nabyte umiejętności ułatwiają przebieg porodu, pomagają konstruktywnie odwrócić uwagę od nieprzyjemnych dolegliwości porodowych. Dlaczego konstruktywnie ? Bo efektywne oddychanie podczas porodu dotlenia intensywnie pracujący mięsień macicy, dzięki czemu zmniejsza się  ból porodowy. Kobieta rodząca ma poczucie wpływu na własny aktywny poród. Dziecko poddane dużemu wysiłkowi porodowemu również rodzi się w lepszej kondycji. Podstawowym błędem który powiela się podczas ćwiczeń z ciężarnymi jest przetrenowanie mięśni dna miednicy, które na określanym etapie ciąży należy nauczyć relaksacji a nie ich napinania  za wszelką cenę. W opanowaniu tej umiejętności pomaga m.in. trening Schulza który jest jednym z elementów ćwiczeń z położną. Po dalsze wskazówki teoretyczne i praktyczne zapraszamy na zajęcia.

Fizjoterapeutka skupia się na ćwiczeniach usprawniających w ciąży. Dzięki temu redukują się dolegliwości bólowe ze strony przeciążonego kręgosłupa, poprawia krążenie, redukują obrzęki i żylaki, poprawia się wydolność oddechowa i ogólnosprawnościowa całego organizmu. Ćwiczenia oraz przebywanie we wspólnym gronie ciężarnych wpływa na lepsze samopoczucie.
Dla kobiet zdeklarowanych do Bezpłatnej Szkoły Rodzenia ćwiczenia są bezpłatne. Aby wziąć udział w ćwiczeniach należy dostarczyć wypełnioną u lekarza prowadzącego ciążę zaświadczenie o barku przeciwwskazań do ćwiczeń Druk do pobrania. W rejestracji u położnej dyżurnej jest dostępny harmonogram ćwiczeń na dany miesiąc z terminami i godzinami. Chętne na ćwiczenia Panie mogą wpisywać się na poszczególne zajęcia, rezerwując sobie miejesce. W dniu ćwiczeń obecność zostaje potwierdzona sms. Na ćwiczeniach wskazany jest wygodny ubiór w leginsy i skarpetki.

W okresie wiosenno-letnim czasami organizujemy ćwiczenia w plenerze np. nad Zalewem Zemborzyckim, w bezpośrednim sąsiedztwie lokalu gastronomicznego w którym Panowie mogą skorzystać z porannej kawy a Panie mają zabezpieczony dostęp i do napojów i do sanitariatów.

Zapraszamy serdecznie.  Zespół Twoja Położna.

Nasi partnerzy

Copyright: Polozna - 2017. Projekt i wykonanie - Freeline.
Ta strona korzysta z plików cookie. Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Kliknij tutaj »
zamknij